• Huvudsponsorer

Välkommen till KHK Marknad

Modern sponsring är inte en kostnad, det är en investering.

I takt med att mediekanalerna ökar har det blivit svårare att sticka ut och synas som företag. Det krävs idag en väl genomarbetad strategi och en generös budget för att nå ut på en ny marknad.

Därför är sponsringen idag en av de mest effektiva och växande marknadskanalerna för företag. Idag omsätter sponsring mer än traditionell TV-reklam och internetmarknadsföring. Sportevenemangen når idag en stor publik och ju fler företag som är med och sponsrar, desto fler företagsmänniskor finns på plats i publiken och framför TV-apparaterna.

Därför handlar inte modern sponsring om att mäta skyltexponering. Modern sponsring handlar om att inleda och vårda relationer med människor, ett sätt att skapa intresse och en positiv bild av företaget.

Ju mer digitaliserat vi lever, desto mer intressant blir just verkliga upplevelser. Därför blir exempelvis en hockeyarena en utmärkt plats att synas på för att utveckla sitt nätverk i företagsvärlden.

Istället för att se sponsring som välgörenhet eller ett traditionellt medieköp bör man se det som ett strategiskt partnerskap. Ett sponsringssamarbete ska vara en vinnande affär för båda parter!

Ladda ner vår produktkatalog här (PDF).

Sponsring - en trygg investering

Sponsring är en spännande produkt då den ofta är en mix av det rationella och det känslomässiga.

En undersökning visade att en logo på isen under en TV-sänd match i ABB Arena Karlskrona 2014 var värd 75 000. För en enda match! Skulle någon betala det? Nej.

Sponsring sägs vara värd 10-20 gånger mer än vad du betalar.
Vi ser inte det som ett problem utan tror tvärtom att det är själva orsaken till att vi vill och vågar vara sponsorer. Vi får valuta för pengarna.

Karlskrona HK har satt de lägsta priserna i såväl HA som SHL. Det skiljer upp till 50 procent mellan oss och andra lite beroende på produkt.

Det finns regionala faktorer som påverkar, vår snabba resa har i någon mån gjort att vi inte hunnit med, men det finns också en tydlig strategi; Din lojalitet med varumärket KHK är viktigare än att maximera priset.
Den dyraste affären vi kan göra är den vi bara gör en gång.

Den nya tidens sponsring är att träffas

Vårt kända nätverk - KHK WIP - är idag en av våra mest omtyckta produkter.

Här skapas kontakter som skapar leads, referenser, innovativa idéer och nya leverantörer. Andra företag berättar om hur de lyckats.

Här lär du under trevliga omständigheter känna andra ledare och kan enkelt ägna dig åt att prospektera eller bredda ditt affärstänk.

Här har vi tagit ett steg till då vi tillsammans med anrika Mjällby AIF byggt nätverket Arena Blekinge som syftar till att stärka ditt nätverk i en ännu större region.

Event - en allt viktigare pusselbit

Att umgås med idrotten som partner är den starkast växande trenden.

Personal, leverantörer, kunder - enskilt eller alla tillsammans - har roligt och får möjlighet att mitt i det professionella samtalet också lätta upp det genom att ha roligt tillsammans.

Det är relationsbyggande och många små "trösklar" försvinner plötsligt när vi ägnar oss åt bra kund och personalvård.

Här har vi många idéer om och exempel på hur du under några timmar kan presentera en ny produkt eller bara runda av en mötesdag på ett spännande och roligt sätt.

Skräddarsytt till rätt pengar

KHK har valt att inte arbeta med färdiga s.k. sponsorpaket.

Vi har gjort det aktiva valet av samma skäl som vi tror att du vill välja rätt skor till rätt tillfälle och att du inte heller skulle nöja dig med att gå omkring med samma storlek som alla andra.

Att skräddarsy kräver mer av oss, men det är det minsta du som kund till KHK ska kunna förvänta.

Att skräddarsy och göra till Sveriges mest attraktiva pris - där har du oss.

Låter det intressant?

Matchvärd

Matchvärdskap innebär att du är värd för matchen och har tillgång till både konferenslokal och restaurangbord.

Om du är intresserad av att vara matchvärd kontakta då marknadsgänget.